Blid Yoga

Yoga kan være med til at forhindre en række livsstilssygdomme og andre sygdomme. Yoga har ikke kun fokus på bevægelse, fleksibilitet og styrke, men også på at forbedre blodcirkulationen, som igen styrker bevægeapparatet i alle aldre.

I gamle indiske skrifter anbefales yoga som mental afslapningsteknik, og for mig handler yoga om at holde både krop og sind i balance. Jeg arbejder med mindre fysisk anstrengende øvelser i kombination med forskellige åndedrætsteknikker, som kaldes Pranayama.

 Rupali Juneja underviser i Blid yoga i NFS

Fleksibilitet er ikke en forudsætning for at dyrke yoga, for du opbygger stille og roligt fleksibilitet og en større bevidsthed om dit åndedræt og åndedrættets gavnlige indflydelse på hele dit velvære.

Selv om yoga kan dyrkes af mennesker i alle aldre, er det vigtigt at vælge den type øvelser og teknikker, som passer til målgruppen. Og kroppen spiller selv hovedrollen, for den har en utrolig evne til at finde frem til den intensitet i yogaen, som passer til den.

Det er både min baggrund som fysioterapeut og min erfaring med yoga, som har hjulpet mig med at nå frem til, hvad jeg synes, er den rigtige brug af yoga.

 Kom og lad os prøve disse teknikker og bruge dem til at holde både krop og sind i balance.