Blid Yoga

Yoga kan være med til at forhindre en række livsstilssygdomme og andre former for sygdomme. For yoga har ikke kun fokus på bevægelse, fleksibilitet og styrke, men også på at forbedre blodcirkulationen, som igen styrker bevægeapparatet i alle aldre.

Jeg tror også meget på de psykologiske fordele ved yoga. I gamle indiske skrifter anbefales yoga som mental afslapningsteknik. Jeg arbejder med mindre fysisk anstrengende øvelser i kombination med forskellige åndedrætsteknikker, som kaldes Pranayama.

Det er både min baggrund som fysioterapeut og min erfaring med yoga, som har hjulpet mig med at nå frem til, hvad jeg synes, er den rigtige brug af yoga.

Rupali underviser i Blid yoga i NFS

Fleksibilitet er ikke en forudsætning for at dyrke yoga, da du stille og roligt opbygger fleksibilitet og en større bevidsthed om dit åndedræt og åndedrættets gavnlige indflydelse på hele dit velvære.

Selv om yoga kan dyrkes af mennesker i alle aldre, er det vigtigt at vælge den type øvelser og teknikker, som passer til målgruppen. Og kroppen spiller selv hovedrollen, for den har en utrolig evne til at finde frem til den intensitet i yogaen, som passer til den.

Kom og lad os prøve disse teknikker og bruge dem til at holde både krop og sind i balance.