Næstved Stafetten 2018

Link til Facebookside : KLIK HER

Dato: Onsdag den 13. juni 2018

Sted: Sønderdræsset, Herlufsholm Stadion, Herlufsholm Alle, 4700 Næstved

Tidspunkt: kl. 18 - 21 (børne- og stafetløb starter kl. 18.00, Walkers umiddelbart efter)

Arrangører: Næstved Firmasport & HGATM

Læs mere og tilmelding kan ske her: KLIK HER

Næstved Stafetten – helt nyt koncept også med velgørenhed

Næstved Stafetten er et event med motion som omdrejningspunkt. Motion kan udmøntes i løb eller gang – det bestemmer man helt selv. Derudover sættes samværet i fokus, hvor hele familien, kolleger, vennerne kan tilbringe nogle hyggelige, sjove og sunde timer sammen, og hvor alle kan deltage uanset kondital.

Da vi gerne vil gøre noget for netop borgerne (familier, kolleger mv.) i Næstved kommune ved at afholde denne løbefest, har vi også samtidig besluttet, at dele af deltagergebyret skal gå til velgørenhed. I år er valget faldet på Svovlstikkerne, da vi synes, det netop passer til vores koncept.

Man kan læse mere om Svovlstikkerne her: KLIK HER

Næstved Stafetten tilbyder Børneløb, Stafetløb og Walk:

  • Børneløbet bliver et holdløb, der foregår på en 1 km rundstrækning, hvor det gælder om at løbe så mange runder, holdet kan nå på 1,5 time. Holdet består af op til 5 børn (<14 år) af selvvalgt sammensætning, og som sammen finder ud af, hvordan de vil løbe runderne. De kan skiftes, løbe sammen eller hvad de finder på. Det er depechen over målstregen, der afgør hvor meget, man har nået. Den 1 km lange rundstrækning, vil ligge i relation til start og mål for øvrige løb/walk på dagen (på Sønderdræsset), og derfor kan alle heppe på hinanden – sammen med alle de andre tilskuere. :-)
  • Stafetløbet er en traditionel 5 km stafet for hold på 3 personer, hvor hver person løber 5 km og videregiver depechen til næste løber. Man sammensætter selv holdet. Er der børn på holdet, har holdet selv ansvaret for, at barnet, kan finde vej. 5 km ruten har start/mål på Sønderdræsset og går derudover igennem den hyggelige Herlufsholm skov, hvor man både kommer forbi Herlufsholm Kostskole og Slusehuset samt krydser Susåen.
  • Walk er den samme rute som for stafetløbet. Her vælger man blot at gå turen i stedet for at løbe. Man er 3 på holdet, som går sammen, og sammensætningen på holdet bestemmer man selv.

Der er vand og frugt til alle deltagere efter mål. Der er vanddepot på 5 km ruten. Børnene der løber 1 km runder, får også mulighed for at få en tår vand efter behov (der er vand i målområdet).

Vi håber at se Sønderdræsset fyldt med rigtigt mange glade og friske hold, der tager udfordringen op, og hvorfor ikke udfordre sin familie, sine kolleger og venner… :-) På Sønderdræsset vil vi sørge for, at der er aktiviteter for børn og barnlige sjæle såsom: Hoppepude, agilitybane, gummistøvlekast eller hvad vi nu finder på.

Så snør skoene og tag børn, familie, venner og kolleger med!

Ruterne:

5 km stafetløb og Walk (den blå)

Start og mål er på fodboldbanerne på Sønderdræsset. Herfra fortsætter ruten direkte ind i Herlufsholm-skoven. Det er en flad naturskøn rute, som går gennem Herlufsholmskoven og langs Susåen på dele af turen. Man løber/går udelukkende på skovstier og der er afmærkninger og vejvisere, så alle kan finde vej. Der er et vanddepot efter ca. 3 km.

Børneløbet (den røde)

Start og mål er på fodboldbanerne på Sønderdræsset. Herfra fortsætter ruten langs skoven, hvor en fin grusvej løber hele vejen rundt om Sønderdræsset, inden man igen løber ind på Sønderdræsset mod mål. Der er afmærkninger og vejvisere, så alle kan finde vej. Der er vanddepot i målområdet.

Se ruterne KLIK HER

Online tilmelding

Online tilmelding : KLIK HER

Sidste frist for tilmelding er 6. juni 2018 kl. 23. Der er IKKE eftertilmelding!

Når I har tilmeldt jer og betalt via onlinelinket her på siden, vil I straks kunne se jeres hold på deltagerlisten. I modtager desuden en ordrebekræftelse pr. mail.

Skal man tilmelde mere end 5 hold og/eller betale via faktura eller har spørgsmål vedr. tilmelding, kan man kontakte Janne Jensen via mail: james.jensen@stofanet.dk

Der kan max. deltage 500 hold – så skynd jer at melde til !

Eftertilmelding er som udgangspunkt IKKE muligt.

Afhentning af start nr. sker på dagen den 13. juni fra kl. 16 på Sønderdræsset

Kom i god tid!!!

Tidtagning:

Tidtagningen foretages af firmaet Run2u.

For alle stafetløbere bliver der en individuel tid, samt en holdtid. For Walkerholdet bliver der en samlet holdtid. For børneløbet bliver antallet af runder for det samlede hold, der registreres.

Alle resultater er tilgængelige efter løbet : KLIK HER

Hvorfra det også er muligt at udskrive diplom.

Præmier

Alle, der gennemfører Næstvedstafetten, er vindere.

Hurtigste stafethold, Walkerhold og børnehold vil blive råbt op i højtaleren og hyldet.

Der vil være lodtrækningspræmier på dagen!

Opsætning af telte

Det er muligt at medbringe telte, pavilloner, grill mv.

Frem til kl. 16 kan man køre ind på Sønderdræsset og læsse telte, pavilloner mv. af til brug for dagens aktiviteter. Alle biler SKAL forlade Sønderdræsset senest kl. 16.30. Du kan hente tingene igen efter løbets afslutning.

Parkering.

Der er parkering ved Herlufsholms Idrætscenter (P-vagter anviser mulig parkering) og ved Herlufsholm Kirkegård, som ligger få minutters gang fra Sønderdræsset.

Det er IKKE lovligt at parkere på Herlufsholm Allé og ej heller på Sønderdræsset.

Forplejning

Der er lavet en god aftale med Go’ Appetit :-) og med kaffevognen Simply Good Coffee!
Man kan forudbestille sandwich på tlf. 55702545